Portugalija vol.1 : Trys dienos Lisabonoje

September 26, 2017

Vien pagalvojus apie Portugaliją ir prabėgus beveik metams,  prisipažinsiu, šiurpuliukai vis dar perbėga kūną.
Apie Portugaliją pradėjom svajoti, tada kai Vytenio brolis išvažiavo ten studijuoti pagal mainų programą. Nuo rudens pradėjome planuoti kelionę ir per wizzair oro linijas nusipirkome  tiesioginį skrydį iš Varšuvos į Lisaboną. Iki Varšuvos važiavome automobiliu, stovėjimo aikštelėje netoli  F. Šopeno oro uosto palikome automobilį. Savaitei transporto priemonė palikti kainavo 70 zlotų, įdedu nuorodą  http://www.parkingiokecie.pl/  - labai patogu, nebrangu, nuveža ir parveža į ir iš oro uosto.

Į nuostabią Portugalijos sostinę atskridomę žiemą  - gruodžio 30 dieną. Nuo  sausio iki kovo mėnesio čia yra žiema, kai temperatūra siekia +15 laipsnių, nors man asmeniškai labiau priminė saulėtą rudenį.
Oro uostas yra pačiam mieste, todėl susisiekimas labai paprastas. Važiuoja metro, kaina yra 1,40 eur. į vieną pusę.

Kur ir kaip keliauti po miestą?

Kojomis, kojomis, kojomis :) Lisabonos miesto centras yra labai kompaktiškas, todėl labai patogus vaikščioti. Tiesa, miestas yra kalvotas, todėl, kas tingi "sportuoti" yra keltuvai,  kurie pakelia iš vieno rajono į kitą. Labiausiai žinomas turistinis gražusis keltuvas  Santa Justa.
Vienas iš įdomesnių Lisabonos simbolių yra geltonas tramvajus. Tramvajus, kurio numeris 28 apveža aplink visą miestą, o tramvajumi numeriu 15 galite nuvažiuoti į atokesnes vietas kaip Belemas.

Miestui užtenka trijų dienų.

Pačioje Lisabonoje iš visos savaitės, buvome tris dienas. Lisabonos miestas, tarsi didelis labirintas, tik su daug išėjimų.  Reikėtų, po truputį  kilti į Šv. Jurgio pilies kalną, ten  Alfamos ir Morurario vietovėse, galim tikrai pamatyti vietinių žmonių gyvenimą ir įpročius, išgirsti fado muziką.

Siūlau pasivaiksčioti Baixa rajonu, Santa Justa  keltuvu galite pakilti aukščiau ir pamatyti Convento do Carmo vienuolyno sienas. Sakyčiau, tokia bažnyčia be stogo, į kurią tikrai verta užeiti.

Jei būsite Lisabonoje, būtinai apsilankyti  Miradouro das portas do sol , Miradouro de Santa Luzia, Miraduoro da Graca. Ten užlipus atsiveria neįtikėtini vaizdai ir toliai,  kurie atima žada, bent jau man norėjosi būti, būti, būti.. ir šypsotis  miestui.

Paisvaiksčiokite po gražiąsias aikštes Praca do Rossio  ir Praca do Comersio.

Yra du dalykai, kurie Lisaboną daro autetišką ir išskirtinę,  tai šaligatviai, kurie  susideda iš tokių mažų plytelių (skaldos), vadinamų  kalsada ir  keramikinių plytelių, kurios puošia namų sienas jos vadinamos azulejos , tai tradicinė Portugalijos architektūra.
Vaikštant po miestą, akys mirga nuo šalitgatvių "bangų" gražumo, o namų sienos vienos už kitas gražesnės.

Palydėję senus metus, naujus pradėjome nuo pasivaiksčiojimo pakrante.  Nuo Praca de Comercio aikštės ėjome  iki  pat Belemo. Taip... beveik 7km:) Džiaugiamės upe, pamatėm garsųjį  Balandžio 25-tosios tiltą, nors labiau, iš tikro,  priminė San Fracisko tiltą.

Vieną dieną, neskubant, būtinai paskirkite Belemui. Čia galima pasigrožėti  Šv. Jeronimo vienuolyno architektūra. Priešais vienuolyną esančiu parku su gražiais fontanais. Kas nori ragauti tradicinių, originalių  portugališkų skanėstų, turite nueiti į  Pastei de Belem  paskanauti pyragaičių  Pastel de Nata.. :)) tikrai valgiau jų daug, ir man šiek tiek priminė krembriulė. Šie pyragaičiai kepami pagal labai seną receptą. Beleme taip pat yra labai gražus monumentas pasaulio atradėjams ir vėjo rožė ir žinoma, garsusis Belemo bokštas.

Patarimai

Pirmąjį mėnesio sekmadienį į daugelį muziejų įėjimas yra nemokamas, tačiau sausio 1 d. yra ne darbo diena.

Užkandžiai, kurie yra pateikiami restoranuose dažniausiai būna mokami, ašneša neprašant, tai duona, alyvuogės, pyragaičiai, jie bus įtraukti į jūsų sąskaitą, jei jų neatsisakysite.

Būtinai devėkite patogią avalynę, nes šaligtaviai ir kalvelės daro savo. Nors man su "konversais" ir new "balanc'ais " buvo tikrai patogu.

Nors ir buvo žiema, nors kaip + 15 nelabai ir jautėsi :), bet akiniai nuo saulės būtini.

Portugalai labai laisvai kalba angliškai, todėl drąsu klausti, jie linkę padėti. Mūsų pažįstamas portugalas Filipe pagelbėjo, patarė ir net turėjom labai gerą diskusiją apie futbolą, nes juk Portugalija pasaulio čempionė.

Daugelis girdėjote, kad būtent kavinėje-kepyklėlėje Pasteis de Belem yra geriausi pyragaičiai, na jie kepami pagal ten pagal kažkokį slaptą receptą, bet labiausiai  mane sužavėjo tuo, kad toje kavineje matome, kaip "gimsta" pyragaičiai.

Maistas Portugalijoje yra be galo skanus. Žinoma, galime valgyti bet kokios virtuvės patiekalus, bet jei jau esi toje šalyje, tai mėgaukis jos tradicine virtuve. Patiekalų pasirinkimas yra didelis, mes valgėme  šviežiai paruoštą žuvį Solar do Bacalhau restorane. Ypač didelis kultas sardinėm, joms yra net atskiros parduotuvės.

Ragaukite portugališko jauno vyno "vino verde" su šiek tiek burbuliuku:) ar  brandesnio porto vyno.

Būnant Portugalijoje reikia pabandyti jų tradicinio gėrimo Ginjinha , kuris tiesiog pardavinėjamas kioskeliuose stikliukais.

Ir būtinai, būtinai pasivažinėkite turistiniu raudonu autobusu :) (Šią atrakciją bandysiu įtraukti visose kelionėse :)

Nuvažiuokite į atoskesnius rajonus ar miestelius. Mes buvome  Cascais rajone.

Aplankykite Lisabonos katedrą ,  nepagailėkit, susimokėti keleto eurų ir patekti į lobių kambarį ir archeloginius kasinėjimus šalia katedros.

Ko mes nepadarėm..., ir kodėl dar tikrai grįšim į Portugaliją, tai aplankyti Sintros, labai gaila, kad ją patyrinėti pritrūko laiko, bet akies krašteliu ir vakarėjant matėmę mažą miestelio dalį.

Lisabona labai ypatingas miestas, jaukios gatvės, draugiški žmonės, graži architektūra tiesiog įtraukia į vakarietišką atsipalaidavusį gyvenimą. Dalinuosi šiomis nuotraukomis, kurie svajoja apie naujas keliones ir neištirtas šalis ir  miestus. Portugalija visuomet prisimenu ir prisiminsiu, kaip geriausią ir netikėta nuotykį savo gyvenime :)
O apie nuotykius Algarvėje, greitai :)